Het is Valentijnsdag. Hoe zou je je Meesteres (nu weer eens) kunnen verrassen? Natuurlijk staat haar eigenste wishlist op 1 in jouw ideeënlijssie. Heeft ze die niet, of heb je alles al gegeven, dan zou je eens door ons webshoppie kunnen struinen. Tip: begin met de SALE-pagina’s. Offf… Of… je komt met een extra verrassing! Iets creatiefs, iets unieks, iets handgemaakt, iets … uit de immer uitdijende Femdomsectie van de van origine huisvlijtmarktplaats.
Klapjes [hartje] Etsy
Etsy.Com kwam online in 2005, vijf jaar voordat wij op het WWW van ons lieten weten. Al ver daarvoor waren wij, de ouwe internetlullen van management en redacties, (zeer) actief online. Het Etsyproject was destijds precies wat ook wij als blauwdruk zagen zoals het internet bedoeld zou moeten zijn.
Gewone mensen die in hun gewone huizen, veelal met gewone spullen, bijzondere dingen maakten en via de site konden verkopen. Inderdaad: huisvlijt.
Nog altijd is dit het basisconcept van de van huis uit (no pun intended) Amerikaanse site. Maarrr… zoals dat zo vaak ging, gaat en zal gaan: als pioniers en visionairs hebben aangetoond dat een product of idee werkt, dan volgen de bedrijven. De zware jongens (V/x/m) die met serieus geld de beste plekken innemen. Zo ook bij Etsy.
Zoek je echter met ons kent ons-trefwoorden en/of scroll je dieper dan de bovenste lagen van de site, dan vind je nog altijd de gedreven thuiswerkers, de zolderkamermaakindustrie en de vaklieden met (bijna-)vergeten gereedschappen en technieken.
Zo nu en dan postten wij eerder over Etsy. Maar vandaag en ná vandaag zeggen we het gewoon hardop: wij houden van Etsy!