Oh jee. Meesteres Moriah trekt van leer én ten strijde tegen met name scheldende, bankrekeningrovende en middelvingeropstekende Findommes. De “slechte” Findommes welteverstaan, het concept ansich wijst ze tussen de regels niet af. Hier het (zeer) lezenswaardige artikel: De uitholling en verwoesting van BDSM.
Dat het lezenswaardig voor ons is, wil niet zeggen dat wij het er 100 procent mee eens zijn. Integendeel; uiteindelijk profiteren serieuze Findommes en Meesteressen die mengvormen aanbieden er alleen maar van.
Het stuk van Meesteres Moriah is mooi en goed geschreven, fraai opgebouwd en bevat relevante eigen ervaring (context). Wie het leest, weet/”voelt” meteen of het hout snijdt voor haar-/hemzelf.
De Prodomme is (door haarzelf én door ons) een uitgesproken Meesteres van de Klassieke School. Ze draait alweer een tijd mee, net als de meerderheid hier op de redactie. Er is echter wel een verschil. Iedere Meesteres is bezig met haar eigen subs & slaven; met het beste maatwerk voor hen en haarzelf vooral. Als nieuws- en nieuwtjesmedium willen wij “de markt” zo breed en goed geïnformeerd bedienen. Met achtergrondlinks vooral.
Eén van onze redacteuren was een vroegdertigjarig Dominant redacteurtje toen hij waarschijnlijk als een van de eersten in NL/Be in aanraking kwam met Findom. (Zie ook alhier, onder de 2de foto.) Dat was bij een advertentiesite. Klapjes bestond nog lang niet. "Dat kan toch niet waar zijn?" is nog maar lichtjes uitgedrukt wat het team waar hij deel van uitmaakte uitriep bij het verschijnen van de eerste Findomadvertentie. Maar diezelfde dag nog bleek er markt voor te zijn. Markt voor de aanbiedende FinanceMistress. Dus ook een marktje erbij voor ons als advertentiesite.
Inmiddels is nogal wat tijd verstreken. Ook in de Findomwereld zijn verschillende substromingen ontstaan. Vaak gedreven door houding, gedrag én opvolging van het gedrag van de FindomMeesteres zelf én het al dan aanwezig blijven van haar (slaven)markt. Om maar wat noemen: coronatijd. Hoeveel Findommes aan het begin ervan zijn begonnen en hoeveel daar weer van inmiddels zijn afgehaakt. Cijfers hebben wij niet – geen beginnen aan – maar er zijn nogal wat lege of dode/comateuze Findomaccounts op X.
Uitholling en verwoesting BDSM?
De Meesteres spreekt van uitholling en zelfs verwoesting van BDSM/Femdom. Daarmee doet ze om te beginnen haar eigen stal tekort. En in tweede instantie de horigengroepen van collegaMeesteressen van de Klassieke lijn. Er was, is en blijft vraag naar Klassieke commerciële Meesteressen. Toegegeven, op sociale media hoor en zie je Findommes het meest; de “goeden” en de bedoelde slechten. Online lawaaimaken is inherent aan hun wijze van ehm… dienstverlening. Dus: merendeels op afstand/online, met zo nu en dan cashdrops en wat CBT als de geldgever geluk heeft. Wie echter verder en dieper dergelijke accounts induikt, leest ook nogal wat uitgeschreven ontevredenheid dat zo weinig moneyslaves reageren op een concrete geldvraag. Niet zelden resulteert dit in een tijdelijke of zelfs permanente Funkstille van zo’n Meesteres.
Kortom, een prachtig geschreven artikel van Meesteres Moriah, maar ons inziens is geen sprake van uitholling van de sector. De Femdomboom heeft de laatste zeg 25, 20 jaar vele vertakkingen gekregen. Nogal wat van deze zijtakken zijn geen lang leven beschoren omdat er geen stabiele markt voor is. En/of omdat de Findommes in kwestie eenvoudigweg te ongeduldig zijn. De stam echter van de Femdomsector, en de oudste dochtertakken – dus de Meesteressen van de Klassieke School – bruisen nog altijd van het leven. Het geblehr en inconsequente gedrag van slecht bedoelende Findommes drijft juist de hunkerende subs & slaven naar de serieuze Findommes. Of zelfs naar Klassieke Meesteressen die mengvormen aanbieden.
Of om nog korter te gaan: wij hebben vertrouwen in het beoordelingsvermogen van de meeste subs & slaven. Misschien zijn ze/we niet al te snel – want hey, kerels blijven kerels – maar de wal keert te allen tijde het schip. De markt scheidt te allen tijde kaf van het koren. Je “moet” alleen wat geduld hebben en zichtbaar blijven. En lap, dat is meteen een van de redenen voor Klapjes Media om actief te blijven. Maar dat wordt een ander verhaal.